bio

Általános információk

kapcsolat

Minőségi Biotermékek Versenye 2025

Food & Nonfood FMCG-termékek

I. A VERSENY CÉLJA

A fogyasztói szokások gyors változásai, többek között az ökotudatosság népszerűbbé válása egyre differenciáltabb termékválasztékot kíván az FMCG-piacra termelő és gyártó, illetve FMCG-termékeket forgalmazó cégektől. A növekvő volumenű speciális igényeket sokféle szempont befolyásolja, amelyek között napjainkban fokozottan érvényesülnek az egészséges életmódnak megfelelő, illetve az ökotudatosságot előtérbe helyező szempontok is. Nem véletlen, hogy a mindkét kritériumnak megfelelő, „bio” címszóval ellátott, vagy annak szinonimájaként használt „öko”, „organikus” kifejezésekkel is megkülönböztetett termékek száma is fokozatosan bővül a piacon. (E kifejezések használata országonként eltérő, míg nálunk a bio fogalom használata terjedt el leginkább, a jogrendszer az öko szót használja, nyugaton pedig az organikus (organic) kifejezés a legelterjedtebb.) Ezek a termékek a szigorú szabályozási és előállítási kritériumaik miatt természetesen soha nem lesznek úgynevezett „tömegtermékek”, így az úgynevezett niche szegmensek közé sorolhatók. Ugyanakkor valós fogyasztói igényeket elégítenek ki, újdonságaikkal követik a trendeket, ezért érdemes nagyobb figyelmet szentelni rájuk.   

A biotermékek (élelmiszer és a nonfood cikkek egyaránt) speciális előállítási körülményeket igényelnek, természetes technológiákat alkalmazó mezőgazdasági tevékenységet jeleznek. Olyan módszerekkel készülnek, amelyek előnyben részesítik a környezeti fenntarthatóságot, az állatok jólétét, és a természeti erőforrások megőrzését. Az alapanyagoknál vonatkozásában az termelők kerülik a mesterséges vegyszerek, szintetikus növényvédő szerek és műtrágyák használatát, és mindezt szigorú hitelesítéssel kell igazolniuk az előállítóiknak. Így a biotermékek magasabb árkategóriában jelennek meg a piaci kínálatban, mégis érdemes fokozott figyelmet szentelni rájuk, mert az egészségüket és a környezeti hatásokat is szem előtt tartó ökotudatos, és megfelelő vásárlóerővel rendelkező fogyasztói csoportok preferenciáira összpontosítva kiszolgálják azok növekvő igényeit. 

A biotermékek fokozódó jelentőségét, illetve létjogosultságát bizonyítani látszik az a tendencia is, hogy az értékesítési platformjaik is folyamatosan bővülnek. Míg korábban csak elvétve biopiacokon, majd később csak a kiskereskedelem speciális csatornáiban (bioboltokban) találkozhattunk ilyen termékekkel, néhány éve már a kereskedelmi láncok kínálatában is egyre gyakrabban és több helyen kaphatók az offline és az online térben is.  

Ezért döntött úgy a PPH MEDIA, a Store Insider magazin kiadója, hogy tovább bővíti a speciális FMCG-termékek számára kiírt versenyeinek körét, és az idén már nyolcadik alkalommal meghirdetett Minőségi Mentes Termékek és a valamivel később bevezetett Minőségi Funkcionális Termékek számára kiírt versenyekkel együtt idén másodszor meghirdeti a Minőségi Biotermékek Versenyét is. Ezzel lehetőséget szeretnénk biztosítani a biotermékek előállítói, gyártói és forgalmazói számára, hogy más biotermékekkel versenyezve szakértői zsűri előtt mérettethessék meg termékeiket.

Hangsúlyozzuk, a versenyre csak a bio- vagy ökotermékekre vonatkozó EU-s és hazai jogszabályoknak már megfelelt, az EU-s öko logót teljes joggal használó, zárt csomagolásban forgalmazott termékekkel lehet pályázni. A szakmai zsűri a pályázott termékek ízvilágára, állagának harmóniájára, a termékek funkcionalitásának hasznosságára és a termék megjelenésére, a csomagolás dizájnjára helyezi a hangsúlyt az értékelés során. E szempontok alapján választja ki a pályázó biotermékek közül a különböző kategóriákban az arra legérdemesebbeket.     

Célunk: a biotermékeket előállító és forgalmazó vállalkozások számára is lehetővé szeretnénk tenni, hogy különböző termékkategóriákban a legkiemelkedőbbek díjat nyerhessenek, amelyeket aztán fel tudnak használni kommunikációjukban. Így szándékaink szerint ezzel az elismeréssel hatékonyabban fel tudják hívni a vásárlóik figyelmét a kiemelkedő tulajdonságokkal rendelkező csomagolt biotermékeikre.

II. A VERSENY FŐKATEGÓRIÁI

A versenyre jelentkezők food és non-food kategóriában is nevezhetnek termékeket.

Az egyes kategóriákban az idén külön-külön díjazzuk a gyártói márkákat és a kereskedelmi márkákat is, lehetőséget adva arra, hogy mind a gyártók, mind a kereskedelmi láncok még nagyobb esélyt kapjanak kiemelkedő minőségű mentes termékeik bemutatására.   

Milyen területekről lehet pályázatokat benyújtani?  

  • gyártói márkák
  • kereskedelmi márkák (sajátmárkás termékek)

 

III. NEVEZÉSI FELTÉTELEK

A Minőségi Biotermékek Versenye 2025 díjra pályázhat bármilyen olyan FMCG bioterméket (food és nonfood) előállító, -gyártó és/vagy forgalmazó cég, amelynek termékei kaphatóak, illetve fellelhetőek a magyarországi kereskedelmi forgalomban (tehát hazai és nemzetközi gyártó/forgalmazó cég egyaránt benevezheti a biotermékét.)

A versenyen csak zárt, ellenőrizhető csomagolásban forgalmazott bioterméket nyújthatnak be a pályázók. 

A pályázat benyújtásának további feltétele, hogy az adott biotermék megfelel az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/848 RENDELETE (2018. május 30.) az ökológiai termelésről és az ökológiai termékek jelöléséről szóló rendeletének, és ezt a pályázó hitelt érdemlően dokumentumokkal is igazolja.
 

Csak olyan előre csomagolt biotermékkel lehet pályázni, amely megfelel az  (EU) 2018/848 rendelete, valamint e rendelethez kapcsolódó és azt módosító, felhatalmazáson alapuló és végrehajtási rendeleteknek, illetve a hazai 34/2003 VM rendeletnek, továbbá bio tanúsítványa megtalálható az EU TRACES felületén (https://webgate.ec.europa.eu/tracesnt/directory/publication/organic-operator/index).


Az ökológiai logó csak olyan termékeken használható, amelyeket engedéllyel rendelkező ellenőrző ügynökség vagy ellenőrző szervezet ökológiai termékként tanúsított. (Magyarországon a Biokontroll Hungária Nonprofit Kft. és az Bio Garancia Kft. Biotermékeken megjelenő kódjaik: HU-ÖKO-01, illetve HU-ÖKO-02.) Az általuk ellenőrzött termékeken lehet csak feltüntetni a bio minősítést, és az ellenőrző szerv hologramját. Tehát megfeleltek és megfelelnek az előállításuk, feldolgozásuk, szállításuk és tárolásuk módjára vonatkozó szigorú feltételeknek. A logó csak akkor használható a termékeken, ha azok legalább 95%-ban ökológiai összetevőket tartalmaznak, és emellett a fennmaradó 5 %-ra vonatkozóan további szigorú feltételeket is betartanak. Ugyanaz az összetevő nem lehet jelen a termékben ökológiai és nem ökológiai formában.

A pályázat a pályázati díj megfizetésével, a nevezési űrlap kitöltésével, a dokumentumok feltöltésével, valamint a nevezési feltételek elfogadásával adható be és ezekkel együtt érvényes.

A nevezés beadható, amennyiben...

  • a pályázó felterjesztett terméke ellen semmiféle hatósági eljárás nincs folyamatban.
  • a nevezett termék közegészségüggyel, élelmiszerbiztonsággal, fogyasztóvédelemmel, környezetvédelemmel kapcsolatos jogszabályokat nem sért
  • a pályázott termék megfelel a Magyarországon érvényes, az adott termékkategóriára vonatkozó összes előírásnak.


A díj elnyerésére a pályázat kiírásakor forgalomban levő, csomagolással rendelkező élelmiszeripari termékekkel nevezhetnek a pályázók. A nevezési űrlap alapján kiállított átutalásos számlát e-mailben küldjük a nevezéskor megadott e-mail címre. Amennyiben a nevezési díj nem érkezik be október 20-ig, a pályamunka nem kerül a zsűri elé elbírálásra. A versenyre csak olyan cégektől és jogi személyektől van módunkban nevezést elfogadni, amelyeknek a nevezés beérkezésének napján nem áll fent semmilyen tartozásuk a Professional Publishing Hungary Kiadó Kft-vel szemben.​

 

Termékvariánsok/termékcsaládok/kedvezmények

Idén minden terméket külön, önálló nevezésben várunk!
Több terméket nevezők számára jelen verseny keretében mennyiségi kedvezményt biztosítunk!

 

A nevezéshez csatolandó dokumentumok

  • gyártmánylap
  • nyilatkozat - amenniyben adott kategóriában a nevezéshez feltétel - lásd - kategóriák aloldal.
  • legalább 2 fénykép a termékről -
    • Jelölni szükséges azt a 2 db fotót, amelyeket a versennyel kapcsolatos online és print kiadványainkban is használhatunk (pl.: díjátadó, Store Insider print melléklet)
    • a termék küllemét, csomagolását és az azon feltüntetett információkat jól láthatóan/olvashatóan bemutató fotó - online zsűrizésnél fontos ez a szempon
  • Dokumentum, mely igazolja, hogy a termék ökológiai termékként tanúsított.

(A nevezés leadása után a visszaigazoló e-mailen keresztül tölthetőek fel a dokumentumok.)

 

A nevezés leadásával a nevező elismeri, hogy a zsűrizésre

  • csak laboratóriumban vizsgált és a kémiai összetevők alapján megfelelő minőségű termékeket nevez;
  • beküldött termék gyártója szavatolja a terméktulajdonságok valódiságát;
  • benyújtott terméke ellen semmiféle hatósági eljárás nincs folyamatban;
  • beküldött termék közegészségüggyel, élelmiszerbiztonsággal, fogyasztóvédelemmel, környezetvédelemmel kapcsolatos jogszabályokat nem sért meg;
  • beküldött termék megfelel a Magyarországon érvényes, az adott termékkategóriára vonatkozó összes előírásnak.

Termékbeküldés

A termékek (minimum 3 db) beérkezési határideje cégünkhöz: október 6. és 10. között
A 2 nap alatt romló termékek esetében: A részleteket e-mailben küldjük a nevezési időszak lezárulta után.

Cégünk címe: Professional Publishing Hungary Kft.
1037 Budapest, Montevideo u. 3/b
"Bio verseny" megjegyzéssel Sajermann Zsófia részére

IV. DÍJAK 

  • A szakmai zsűri egy kategóriában több díjat is kiadhat.
  • A szakmai zsűri döntése alapján különdíjak is kioszthatóak.
A Díjazott a Verseny márkajelzéseit évszámmal ellátva, fő és alkategória megjelölésével, a pályázatra benyújtott termék változatlan forgalmazásáig időkorlát nélkül használhatja. Amennyiben a termék összetétele megváltozik, azt a verseny márkajelzéseivel tovább nem illethető.
 

V. A VERSENY MENETE

  • Első nevezési határidő: 2025 szeptember 15.
  • Második nevezési határidő: 2025 szeptember 22.
  • Utolsó esély nevezési határidő: 2025 szeptember 24. 
  • Termékbeküldési határidő:  A részleteket e-mailben küldjük a nevezési időszak lezárulta után.

VI. NEVEZÉSI DÍJAK ÉS HATÁRIDŐK

Első nevezési határidő: 2025. szeptember 15.
Nevezési díj 1 vagy 2 termék esetén:  49 000 FT+ÁFA/termék
Nevezési díj 3-4 termék esetén:  46 000 FT+ÁFA/termék
Nevezési díj 5-6 termék esetén:  43 000 FT+ÁFA/termék
Nevezési díj 7+ termék esetén:  40 000FT+ÁFA/termék

 

Második nevezési határidő: 2025. szeptember 22.
Nevezési díj 1 vagy 2 termék esetén: 54 000 FT+ÁFA/termék
Nevezési díj 3-4 termék esetén: 51 000 FT+ÁFA/termék
Nevezési díj 5-6 termék esetén: 48 000 FT+ÁFA/termék
Nevezési díj 7+ termék esetén: 45 000 FT+ÁFA/termék

 

Utolsó esély nevezési határidő: 2025. szeptember 24. 
Nevezési díj 1 vagy 2 termék esetén: 59 000 FT+ÁFA/termék
Nevezési díj 3-4 termék esetén: 56 000 FT+ÁFA/termék
Nevezési díj 5-6 termék esetén: 53 000 FT+ÁFA/termék
Nevezési díj 7+ termék esetén: 50 000 FT+ÁFA/termék


SZAKMAI PARTNER/ PROFESSIONAL PARTNEREK: 

KAPCSOLAT/ CONTACT:

Rendezvényszervezés/ Event Coordination:
Sajermann Zsófia
[email protected] 

Szponzoráció/ Sponsorship: 
Márföldi Zsanett
[email protected]
A Store Insider további konferenciáiért és versenyeiért, valamint érdekes cikkekért és hírekért iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kövessen minket Facebookon és LinkedInen, illetve  Instagramon! 

 

 

 


Impresszum    Adatkezelési tájékoztató
 

Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információ Elfogadom Renew