bio

Általános információk

kapcsolat

Minőségi Biotermékek versenye 2025

Food & Nonfood FMCG-termékek

I. A VERSENY CÉLJA

A fogyasztói szokások gyors változásai, többek között az ökotudatosság népszerűbbé válása egyre differenciáltabb termékválasztékot kíván az FMCG-piacra termelő és gyártó, illetve FMCG-termékeket forgalmazó cégektől. A növekvő speciális igényeket sokféle szempont befolyásolja, amelyek között napjainkban fokozottan érvényesülnek az egészséges életmódnak megfelelő, illetve az ökotudatosságot erősítő szempontok is. Nem véletlen, hogy a mindkét kritériumnak megfelelő, „bio” címszóval ellátott, vagy annak szinonimájaként használt „öko”, „organikus” kifejezésekkel is megkülönböztetett termékek száma is fokozatosan bővül a piacon. (E kifejezések használata országonként eltérő, míg nálunk a bio fogalom használata terjedt el leginkább, a jogrendszer az öko szót használja, nyugaton pedig az organikus ’organic’ kifejezés a legelterjedtebb.) Ezek a termékek a szigorú szabályozási és előállítási kritériumaik miatt természetesen soha nem lesznek úgynevezett „tömegtermékek”, így az úgynevezett niche piacok közé sorolhatók. Viszont valós fogyasztói igényeket elégítenek ki, újdonságaikkal követik a trendeket, így érdemes nagyobb figyelmet szentelni rájuk.   

A biotermékek (élelmiszer és a nonfood termékek egyaránt) speciális előállítási körülményeket igényelnek, természetes technológiákat alkalmazó mezőgazdasági tevékenységet jeleznek. Olyan módszerekkel készülnek, amelyek előnyben részesítik a környezeti fenntarthatóságot, az állatok jólétét, és a természeti erőforrások megőrzését. Az alapanyagoknál az előállítók kerülik a mesterséges vegyszerek, szintetikus növényvédő szerek és műtrágyák használatát, és mindezt szigorú hitelesítéssel kell igazolniuk az előállítóiknak. Így a biotermékek magasabb árkategóriában jelennek meg a piaci kínálatban, mégis érdemes nagyobb figyelmet szentelni rájuk, mert az egészségüket és a környezeti hatásokat is szem előtt tartó ökotudatos, és megfelelő vásárlóerővel rendelkező fogyasztói csoportok preferenciáira összpontosítva kiszolgálják azok elvárásait.

A biotermékek növekvő jelentőségét, illetve létjogosultságát bizonyítani látszik az a tendencia is, hogy az értékesítési platformjaik is folyamatosan bővülnek. Míg korábban csak elvétve biopiacokon, majd később csak a kiskereskedelem speciális csatornáiban (bioboltokban) találkozhattunk ilyen termékekkel, néhány éve már a kereskedelmi láncok kínálatában is egyre gyakrabban és több helyen kaphatók az offline és az online térben is.  

Ezért döntött úgy a PPH MEDIA, a Store Insider magazin kiadója, hogy tovább bővíti a speciális FMCG-termékek számára kiírt versenyeinek körét, és a 8. alkalommal meghirdetett Minőségi Mentes Termékek és a korábban bevezetett Minőségi Funkcionális Termékek számára kiírt versenyekkel egy időben idén másodszor meghirdeti a Minőségi Biotermékek versenyét is. Ezzel lehetőséget szeretnénk biztosítani a biotermékek előállítói, gyártói és forgalmazói számára, hogy más biotermékekkel versenyezve szakértői zsűri előtt mérettethessék meg termékeiket.

Hangsúlyozzuk, a versenyre csak a bio- vagy ökotermékekre vonatkozó EU-s és hazai jogszabályoknak már megfelelt, az EU-s öko logót jogosan használó termékekkel lehet pályázni, a szakmai zsűri a pályázott termékek ízvilágára, állagának harmóniájára, a termékek funkcionalitásának hasznosságára és a termék megjelenésére, a csomagolás dizájnjára helyezi a hangsúlyt az értékelés során. E szempontok alapján választja ki a pályázó biotermékek közül a különböző kategóriákban az arra legérdemesebbeket.     

A Minőségi Biotermékek versenyének elindításával a PPH MEDIA és a Store Insider magazin nagyobb fókuszt szeretne biztosítani a zárt csomagolásban megjelenő, és a szabályozásnak megfelelő öko logóval ellátott biotermékek számára.

Célunk: a biotermékeket előállító és forgalmazó vállalkozások számára is lehetővé szeretnénk tenni, hogy különböző termékkategóriákban a legkiemelkedőbbek díjat nyerhessenek, amelyeket aztán fel tudnak használni kommunikációjukban. Így szándékaink szerint ezzel az elismeréssel hatékonyabban fel tudják hívni a vásárlóik figyelmét a kiemelkedő tulajdonságokkal rendelkező csomagolt biotermékeikre.

II. A VERSENY FŐKATEGÓRIÁI

A versenyre jelentkezők food és non-food kategóriában is nevezhetnek termékeket.

Az egyes kategóriákban az idén külön-külön díjazzuk a gyártói márkákat és a kereskedelmi márkákat is, lehetőséget adva arra, hogy mind a gyártók, mind a kereskedelmi láncok még nagyobb esélyt kapjanak kiemelkedő minőségű mentes termékeik bemutatására.   

Milyen területekről lehet pályázatokat benyújtani?  

  • gyártói márkák
  • kereskedelmi márkák (sajátmárkás termékek)

 

III. NEVEZÉSI FELTÉTELEK

A Minőségi Biotermékek versenye 2024 díjra pályázhat bármilyen olyan FMCG bioterméket (food és nonfood) előállító, -gyártó és/forgalmazó cég egyaránt, amelynek termékei kaphatóak, illetve fellelhetőek a magyarországi kereskedelmi forgalomban (tehát hazai és nemzetközi gyártó/forgalmazó cég egyaránt benevezheti a biotermékét.)

A versenyen csak zárt, ellenőrizhető csomagolásban megjelenő bioterméket nyújthatnak be a pályázók. 

A pályázat benyújtásának feltétele, hogy a pályázatra benyújtott biotermék megfelel az AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/848 RENDELETE (2018. május 30.) az ökológiai termelésről és az ökológiai termékek jelöléséről szóló rendeletének, és ezt a pályázó hitelt érdemlően dokumentumokkal is igazolja.
 

Csak olyan előre csomagolt biotermékkel lehet pályázni, amely rendelkezik az érvényes jogszabályokban megkövetelt EU ökológiai logóval (zöld háttéren fehér csillagokból álló levél), illetve az ellenőrző szerv hologramjával. Azt, hogy e feltételnek megfelel a termék, és az a szabályoknak megfelelően szerepel a bioterméken, a pályázónak dokumentummal kell igazolnia, vagyis, hogy bioterméke mindenben megfelel a Biokontroll Alap-feltételrendszerének.


Az ökológiai logó csak olyan termékeken használható, amelyeket engedéllyel rendelkező ellenőrző ügynökség vagy ellenőrző szervezet ökológiai termékként tanúsított. (Magyarországon a Biokontroll Hungária Nonprofit Kft. és az Öko Garancia Kft. Biotermékeken megjelenő kódjaik: HU-ÖKO-01, illetve HU-ÖKO-02.) Az általuk ellenőrzött termékeken lehet csak feltüntetni a bio minősítést, és az ellenőrző szerv hologramját. Tehát megfeleltek és megfelelnek az előállításuk, feldolgozásuk, szállításuk és tárolásuk módjára vonatkozó szigorú feltételeknek. A logó csak akkor használható a termékeken, ha azok legalább 95%-ban ökológiai összetevőket tartalmaznak, és emellett a fennmaradó 5 %-ra vonatkozóan további szigorú feltételeket is betartanak. Ugyanaz az összetevő nem lehet jelen a termékben ökológiai és nem ökológiai formában.

A pályázat a pályázati díj megfizetésével, a nevezési űrlap kitöltésével, a dokumentumok feltöltésével, valamint a nevezési feltételek elfogadásával adható be és ezekkel együtt érvényes.

A nevezés beadható, ha...

  • a pályázó pályázaton benyújtott terméke ellen semmiféle hatósági eljárás nincs folyamatban.
  • közegészségüggyel, élelmiszerbiztonsággal, fogyasztóvédelemmel, környezetvédelemmel kapcsolatos jogszabályokat nem sért.
  • a pályázott termék megfelel a Magyarországon érvényes, az adott termékkategóriára vonatkozó összes előírásnak.


A díj elnyerésére a pályázat kiírásakor forgalomban levő, csomagolással rendelkező élelmiszeripari termékekkel nevezhetnek a pályázók. A nevezési űrlap alapján kiállított átutalásos számlát e-mailben küldjük a nevezéskor megadott e-mail címre. Amennyiben a nevezési díj nem érkezik be október 20-ig, a pályamunka nem kerül a zsűri elé elbírálásra. A versenyre csak olyan cégektől és jogi személyektől van módunkban nevezést elfogadni, amelyeknek a nevezés beérkezésének napján nem áll fent semmilyen tartozásuk a Professional Publishing Hungary Kiadó Kft-vel szemben.​

 

Termékvariánsok/termékcsaládok/kedvezmények

Idén minden terméket külön, önálló nevezésben várunk!
Több terméket nevezők számára idén mennyiségi kedvezményt biztosítunk!

 

A nevezéshez csatolandó dokumentumok

  • gyártmánylap
  • nyilatkozat - amenniyben adott kategóriában a nevezéshez feltétel - lásd - kategóriák aloldal.
  • legalább 2 fénykép a termékről -
    • A fotóknál jelöljék azt a 2 db fotót amit a versennyel kapcsolatos online és print kiadványainkban is használhatunk (díjátadó, Store Insider print melléklet)
    • a termék küllemét, csomagolását és az azon feltüntetett információkat jól láttató fotó - online zsűrizésnél fontos ez a szempont.
  • Dokumentum, mely igazolja, hogy a termék ökológiai termékként tanúsított.

(A nevezés leadása után a visszaigazoló e-mailen keresztül tölthetőek fel a dokumentumok.)

 

A nevezés leadásával a nevező elismeri, hogy a zsűrizésre

  • csak laboratóriumban vizsgált és a kémiai összetevők alapján megfelelő minőségű termékeket nevez.
  • beküldött termék gyártója szavatolja a terméktulajdonságok valódiságát. 
  • benyújtott terméke ellen semmiféle hatósági eljárás nincs folyamatban
  • beküldött termék közegészségüggyel, élelmiszerbiztonsággal, fogyasztóvédelemmel, környezetvédelemmel kapcsolatos jogszabályokat nem sért meg.
  • beküldött termék megfelel a Magyarországon érvényes, az adott termékkategóriára vonatkozó összes előírásnak.

Termékbeküldés

A termékek (minimum 3 db) beérkezési határideje cégünkhöz: október 6. és 12. között
A 2 nap alatt romló termékek esetében: október 13. 11:00 és 14:00 között

Cégünk címe: Professional Publishing Hungary Kft.
1037 Budapest, Montevideo u. 3/b
"Bio verseny" megjegyzéssel Sajermann Zsófia részére

IV. DÍJAK 

  • A szakmai zsűri egy kategóriában több díjat is kiadhat.
  • A zsűri döntése alapján különdíjak is kioszthatóak.
A Díjazott a Verseny márkajelzéseit évszámmal ellátva, fő és alkategória megjelölésével, a pályázatra benyújtott termék változatlan forgalmazásáig időkorlát nélkül használhatja. Amennyiben a termék összetétele megváltozik, azt a verseny márkajelzéseivel tovább nem illetheti.
 

V. A VERSENY MENETE

  • Első nevezési határidő: 2025 szeptember 15.
  • Második nevezési határidő: 2025 szeptember 22.
  • Utolsó esély nevezési határidő: 2025 szeptember 24. 
  • Termékbeküldési határidő: 2025 október 6-12. és október 13. 11:00 és 14:00 között

VI. NEVEZÉSI DÍJAK ÉS HATÁRIDŐK

Első nevezési határidő: 2025. szeptember 15.
Nevezési díj 1 vagy 2 termék esetén:  49 000 FT+ÁFA/termék
Nevezési díj 3-4 termék esetén:  46 000 FT+ÁFA/termék
Nevezési díj 5-6 termék esetén:  43 000 FT+ÁFA/termék
Nevezési díj 7+ termék esetén:  40 000FT+ÁFA/termék

 

Második nevezési határidő: 2025. szeptember 22.
Nevezési díj 1 vagy 2 termék esetén: 54 000 FT+ÁFA/termék
Nevezési díj 3-4 termék esetén: 51 000 FT+ÁFA/termék
Nevezési díj 5-6 termék esetén: 48 000 FT+ÁFA/termék
Nevezési díj 7+ termék esetén: 45 000 FT+ÁFA/termék

 

Utolsó esély nevezési határidő: 2025. szeptember 24. 
Nevezési díj 1 vagy 2 termék esetén: 59 000 FT+ÁFA/termék
Nevezési díj 3-4 termék esetén: 56 000 FT+ÁFA/termék
Nevezési díj 5-6 termék esetén: 53 000 FT+ÁFA/termék
Nevezési díj 7+ termék esetén: 50 000 FT+ÁFA/termék


SZAKMAI PARTNER/ PROFESSIONAL PARTNER: 

KAPCSOLAT/ CONTACT:

Rendezvényszervezés/ Event Coordination:
Sajermann Zsófia
[email protected] 

Szponzoráció/ Sponsorship: 
Márföldi Zsanett
[email protected]
A Store Insider további konferenciáiért és versenyeiért, valamint érdekes cikkekért és hírekért iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kövessen minket Facebookon és LinkedInen, illetve  Instagramon! 

 

 

 


Impresszum    Adatkezelési tájékoztató
 

Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információ Elfogadom Renew